Tuesday, January 26, 2010

Penangan Kuaci Sampai Sakit Lutut Dibuatnya..Fahrin?


gambar print screen dr FanPage

semalam yang diketahui umum Fahrin Ahmad ade wat sidang media mengenai dakwaan yang dibuat oleh Linda Onn ke atasnya.. Sampai jatuh airmata jantan Fahrin ni.. begitu emosi sekali..
situasi macam ni kena banyakkan bersabar dan tabah, kalo nak baca story dia klik kat sini dan disini..

uish.. selingan..



Korang bangun semua...
datang ke depan..
Budak lelaki, 150 kali ketuk ketampi..
Budak perempuan 50 kali..
Cari pasangan masing2 dan pegang telinga kawan anda..

itulah kata2 yang masih aku ingat, jika aku nampak kuaci atau makan kuaci sampai sekarang..kata-kata yang terkeluar dari mulut cikgu pendidikan seni inilah yang aku ingat.. sebab apa aku dan budak kelas kena denda sebegitu sekali.. makan kuaci..kwang2..

masa tu aku di tingkatan satu (1), time tu trend makan kuaci (koci) dalam kelas.. pergh.. semua kelas makan.. dah makan, kulit koci dibuang ke mana?? hohohoho~ lantai la jawabnya.. kelas aku masa tu dh mcm ada permaidani yang baru dibeli di pesta pulau pinang.. penuh dengan kulit koci, bila berjalan rasa selesa sangat.. sebab macam jalan atas permaidani tebal..

tapi keselesaan itu tidak berpanjangan coz kena denda.. gilo~ seratus lima puluh kali naik turun.. mula2 tu xterasa sangat juz penat ja.. tapi esok tu.. adoi~ sakit lutut gila2.. nak naik tangga pun terkedek-kedek.. lembab mcm siput.. satu kelas dpt penangan yang sama.. jadi.. kelas kami untuk minggu tu.. jadi kelas warga emas;)

kiranya time cikgu tu, kami belajar pendidikan seni, seni naik turun dengan memegang telinga.. dan kira..satu naik...satu turun.. dua naik.. dua turun.. dan seterusnya sampai seratus lima puluh..

kenangan tingkatan satu yang aku akan ingat sampai bila2, nampak koci ja.. mesti terlintas ja difikiran..

nota kuliah: tingat nk cita sebab nampak bungkusan koci dalam tong sampah





21 comments:

  1. uiks... xprnh dgr pon cite fahrin ni

    ReplyDelete
  2. lady, loh.. yeka.. baca la kat link yg diberikan tuh;)

    ReplyDelete
  3. hazzy, sape bersalah? xpasti..

    ReplyDelete
  4. baru je lepas bc kesah fahrin n linda kt metro td. erm,tak suke la dgr kes saman2 niyh.

    ReplyDelete
  5. wirdah,
    erm.. tu la.. tapi dh berpanjangan kan.. kena amik juga la tindakan;)

    ReplyDelete
  6. skang ni sume isu artis nk ketengahkan dlm media

    hai-o

    ReplyDelete
  7. anisa, erm.. emo sggh dia time tuh;)

    ReplyDelete
  8. psal fahrin tue..xtau yg mne btol..
    fhrin ke linda onn..konfius2..
    tetibe myelit sinie jp..

    ReplyDelete
  9. air mata.

    xkira laki atau pompuan.

    kite ttp punya air mata.

    p/s : 1st time jugak terjah blog kamu.

    ReplyDelete
  10. Oh kuaci.. Peberet.. Encik zuewairy? Kuaci bunga matahari atau labu? Hehehe.. Kelas warga emas tu yg tak tahan.. Haha.. Tu laa, lain kali kopek siap2 dari umah, letak dlam bekas, dlam kelas ngap jek terus.. Hik hik.. ;p

    ReplyDelete
  11. apa la nasib fahrin knl ppuan sume bwk mslh...sabar je laa...sy kan ade :p

    ReplyDelete

Comment