Tuesday, December 28, 2010

Amazing Thailand (Hatyai) - Floating Market Hatyai

anda akan disambut dengan SAWADIKAP oleh wanita-wanita thai yang comey lotey... dengan senyuman manisnya.. fuuuuh! cair. tak sah la kalau g Hatyai tak singgah Floating Market.. penjual makanan yang duduk dalam sampan membuat, merebus, menggoreng dan semuanya atas sampan.. best2..
pelbagai jenis makanan yang dijual.. makan tanpa was-was.. HALAL.. jangan risau.. sebab sini kebanyakan penjual islam.. boleh dikatakan semua makanan yang dijual disini lingkungan 200baht sahaja..

ha... tengok tu.. akak tudung merah.. comey tak?

ni nasi ayam kalau tak silap aku.. ngan kek..

makcik ni jual telur puyuh goreng.. sepuluh kot.. 200baht

Ka Pok PLa..ntah apa.. abg ipar aku tgk gambar bantai kata jual sup daging babi.. aiyoo.. itu Pork kan?

tengok mamat ni.. jual ice cream.. urmm.. sedap.

Jejaka Ice Cream..rasanya.

yang ni ang spesel.. kalau korang nak beli air.. dia akan masukkan dalam bekas ni.. bekas ni korang boleh bawa balik.. kalau tak nak bawa balik.. boleh buang je la..
pelbagai pilihan ikot citarasa..

pilihan bekas untuk isi air... nak refill 100baht ja.. kalau tak nak bekas ala-ala labu.. boleh pilih buloh.. no plastic.. GO GREEN.. chewaaah.

bila dah membeli tentu kena bayar dan ambil barang kan.. dia akan bagi barang dengan memasukkan barang dan duit dalam bakul.. unik.

ni pun sama..


tengok topi makcik ni.. ala-ala hawaiii gitu..

owh no~ mamat ni mula menempel..

ok itu sahaja.. tiga tempat menarik untuk dilawati kalau g Hatyai.. sebenarnya banyak lagi tempat rasanya.. nanti ada peluang g lagi.. g tempat lain pulak.. aku tukar 1500 baht.. habis.. dapat kemeja sutera thai.. makan dan ada sedikit barang aku beli untuk mak n ayah aku.. kalau korang ada peluang.. terjah ja.. kalau tak pon.. rojer aku.. jom kita g ramai-ramai.. gathering blogger ni Hatyai ka.. kan? best skit.. return dari padang besar juz rm25 sahaja...
jom jalan-jalan..

6 comments:

  1. sejak dari kecik ag, kalau balik kmpg tak penah pegi pasar terapung tu, rugi kan? haha.

    asyik nak pegi, mst ade je menghalang, grr

    ReplyDelete
  2. wah...pengalaman. best tuh. dah lama tak ke hatyai...

    p/s: memang comei akak tudung merah... hihihi

    ReplyDelete
  3. saya nak pergi HatYai bln 6 nie...betul ker semua nie halal..?? tgk mcm best heee..nak tanyer air dlm bekas mcm2 fesyen tu berape hrganyer?

    ReplyDelete
  4. bestnya. teringin nak p pasar terapung tapi x sampai2 lagi walaupun dekat. hehe

    ReplyDelete

Comment