Monday, February 21, 2011

Entry agak2 seram la: tiap-tiap malam semenjak dua tiga harini ni..

MALAM PERTAMA

tap.. tap... tap..
memecah kesunyian malam..
tap.. tap.. tap...
dalam hati.. bunyi lagi..
mybe orang nak g tandas..

bilik aku ni..
lima kaki jer dari tandas...
tak lama.. bunyi lagi...
keluar cepat-cepat..

jauh rupanya..
dah dekat tangga..
tapi nampak putih jer..

think positive k..
mybe cuma asap rokok?
kalau tak pun kabus?

MALAM KEDUA..

lebey kurang waktu yang sama..
tetiba ada benda bawah pintu..
ah. edahkan saja..
mungkin sampah..
cotton bud? mungkin..
tisu? mungkin..
kertas? mungkin...

MALAM KETIGA

tetibe bising!
riuh rendah!
pencuri ke??
Allahhuakbar!

Aku lari menuju ke bilik ampaian..
"owh berkempen rupanya"

KESIMPULANNYA:
untuk malam pertama.. memang orang berjalan.. bawa kertas..manifesto.. dah kat tangga baru nampak kertas yang dibawanya..
untuk malam kedua tu.. manifesto.. aku boleh jual kat apek suratkhabar lama.. banyak giler!
malam ketiga tu agak meriah.. datang segerombolan umat manusia menaiki motosikal dan kereta..

Selamat Mengundi!
pelajar UKM akan membuang undi Isnin.. 9 pagi hingga 5 petang!

pilih MPP yang bagus, jangan main tibai amik yang cantik dan handsome sajo.. tapi tak ble buat kerja.. n janji tinggal janji.. keh3..

4 comments:

  1. haha

    mula la berkempen MPP katanya

    ingin membawa pembaharuan setiap kat menifestonya

    tpi da menang habuk!

    huhu

    ReplyDelete

Comment