Tuesday, August 09, 2011

Air Nenen.. Pasti Sedap! Cuba Sekali.. Nak Lagi!

Salam..
Hai kawan-kawan.. selamat berpuasa di hari yang kesembilan.. ada lebey kurang 21 hari lagi nak raya.. ye.. ye.. raya! hak3.. kalah anak sedara aku yang umur enam tahun.. semalam aku ada update status mengenai ketamakan dalam keseleraan aku untuk berbuka.. aku update ja.. tapi aku tak beli pun camtu.. hi3.. ingat aku ni apa? perut tong? nak boleh sumbat semua tu..

Ok-ok.. ni lagi panjang aku dok pot pet banyak pulak dosa yang aku dapat.. bulan-bulan puasa nih..


ada la dua tiga orang hamba Allah yang komen aku punya status..



dorang rupanya tertarik dengan AIR NENEN.. kah kah kah.. tertarik, menarik kau memang da bom la.. hampa tau dak air nenen tu air apa? eh.. mesti dah tau kalau baca komen kat atas kan.. adoiii.. apa punya turrr la soalan.. meh sini aku bagi resepi air nenen untuk korang cuba masa berbuka nanti..

Assalamualaikum.. kita kembali lagi dalam rancangan.. hempuk-hempuk.. Ramadhan.. *baca dalam nada Shelia Rusly dalam ketuk-katuk ramadhan*

Ok.. mula-mula sekali korang mesti ada duah buah.. buah yang pertama ialah..
jeng-jeng-jeng..

Buah Nenas.. pastikan nenas tersebut dikisar terlebih dahulu ya.. tambah air dan juga sedikit gula..


Yang kedua.. korang mesti ada buah oren.. kisar oren.. berapa biji yang korang nak.. tambah air dan juga sedikit gula..


kalau nak senang.. korang boleh kisar nenas dan oren sekali.. then tambah air dan gula.. masukkan dalam jug jika banyak.. kalau sedikit cukuplah sekadar memasukkan dalam gelas.. buat banyak skit.. nanti kang banyak pulak yang terliur..

nak sedap lagi tambah skit air bikarbonat soda *betul ke ejaan aku*..
pasti umpppppppppph!!!!

ok dengan ini jadilah air
NENAS + OREN =NENEN
singkatan daripada NENas dan orEN =)

pesanan:
selamat mencuba! yang ada alahan sakit perut, suka cirit birit disarankan jangan mencuba ya.. kalau korang cuba share la kat blog korang tau.. pastu tinggalkan link disini.. hi3..

eh.. kalau korang suka resepi ni.. jangan lupa
KLIK LIKE!! thanks!!

7 comments:

  1. huh...sguh double meaning di situ;)

    ReplyDelete
  2. lol.. air buah nenas!
    hahhahaa
    nama aku pulak disebut2 sbg nenen
    buat malu aku jerk.. hahaa

    ReplyDelete
  3. oi, tukar nama oren+nenas=onas. bru style bunyi

    ReplyDelete
  4. Baru pernah dengar air nenen..haha..

    ReplyDelete
  5. Baru pernah dengar air nenen..haha..

    ReplyDelete
  6. siyes tak leh blah nama rancangan 'hempuk-hempuk' ramadhan..mane la terpikir tu..
    hehe air nenen agy la sensor...18sx terus bulan2 pose ni.haha

    ReplyDelete

Comment