Thursday, August 04, 2011

Ceritera SABAH: Kundasang.. walaweh!! sejuk sampai tulang kering kalau kurus, sejuk sampai tulang gemok kalau dah gemok.. hak3..

tak habis-habis lagi cita pasal sabah.. huk3.. kali ini pasal Kundasang, Kundasang best wa cakap lu.. sejukkkkkkk yang teramat.. ia terletak di kaki gunung kinabalu.. dari Likas ambil masa dua jam untuk sampai ke Kundasang.. jalannya pusing-pusing.. sebiji macam g Cameron ikot Tapah.. tapi ke Kundasang ni kurang skit kot.. sapa yang pernah g Bukit Tinggi Indonesia.. jalan dia pun macam ni juga dari Padang.. tapi kalau ke Bukit Tinggi tu dah macam highway.. tapi highway ke, jalan elok ke, jalan tar ke, jalan pasir ke.. tetap sama bukit bukau.. pusing sampai pening.. 

apa yang ada di Kundasang? chalet, sayur-sayuran... sesampai ja aku tanya.. "akak asal sejuk sangat" dijawab "sebab tak panas dik" Oooo.. main2 eh.. tanya lagi "akak, strawberry ke, epal ke.. ada?" dijawab "owh, dalam perancangan untuk tanam dik.. tapi tak tanam2" aaaah.. sudah.. malas dah aku nak tanya.. ini menujnukkan kakak yang menyambut kedatangan anda tu ramah giler.. aku siap tanya lagi apa tempat yang menarik kat Kundasang.. dijawab "dik terus, pusing rounbout ambil kanan.. situ banyak tempat menarik" pergh! bagus bebenor directionnya!

jalan ke kundasang.. kabus tebal!

sayur-sayuran segar *eh jangan tgk bontot org tu lak.. aku tersnap! puasa beb!*

deretan sayur-sayuran

mari-mari.. madu.. madu 3..

bunga segar dari ladang.. 

kalau nak ikotkan kat sini nampak la kaki gunung.. tapi disebabkan oleh faktor cuaca, kabus membatasi pandangan~

No comments:

Post a comment

Comment