Saturday, August 06, 2011

Ceritera SABAH: Makanan Laut.. meh3.. jangan terliur sudah bulan-bulan puasa neh

kalau ke Sabah tak makan makanan laut dia tak sah la.. dah la murah kalau nak makan yang dah siap masak, Pekan KK banyak gilo kedai.. pilih ja yang terbaik.. pilihan terletak di tangan anda bukan.. sebab satu! kebersihan perlu diutamakan... kang cirit-birit sapa susah? korang juga kan.. hak3.. kat Pasar Pilipina ni ada pasar petang.. kat sini pun banyak gila jual makanan laut yang sudah siap dibako.. kita bako jer.. makanan laut ni dimakan dengan rumpai laut yang telah dibuat kerabu.. hak3.. gerun aku tengok kerabu rumpai laut..


udang ni sekitar rm5-rm30..

bagi yang nak save duit skit, korang boleh la masak.. bukan setakat dapat save duit, makan pun puas.. especially yang duk homestay macam aku.. masak jela hari-hari.. bapak best giler kot.. macam dok rumah sendiri.. pagi keluar g pasar besar kat pekan KK.. pukul 630 pagi matahari dah terpacak beb.. kul8 pagi pasar dah tutup.. kalau kat semenanjung.. kroooohhhh.. kroooohhhh lagi la waktu nih..

mai.. mai.. Udang sekilo rm30 ada.. paling mahal rm40.. pilih2!




10 comments:

  1. minta maaf saudara... KK bukanlah pekan.. tapi sudah di naik taraf sebagai Bandaraya sejak beberapa tahun dahulu. Memang di kk banyak makanan laut... dan harganya lebih murah berbanding di Semenanjung Malaysia.

    ReplyDelete
  2. sorry beb.. hak3.. yes.. murah..

    ReplyDelete
  3. kk, pesat membangun.. :) terubuk masin 1 .. hehe

    ReplyDelete
  4. huaaa sedapnya mggugat iman d bulan puase hehehe :P

    ReplyDelete
  5. wow sedap giler tengok ikan bakar tu
    udang paling mengancam.hehehe
    bulan pose..sabar2...huuu

    ReplyDelete
  6. sedap nye udang tuu...!! nak satu!!

    ReplyDelete
  7. besarnye... udang tu... nak sikit boleh (:

    ReplyDelete

Comment