Tuesday, January 03, 2012

Countdown 2012 Hatyai: Hari Pertama

tahun-tahun lepas tak fikir pun nak sambut tahun baru.. tapi tahun ni gatai skit.. sebab ada orang ajak.. lagi la nak p sambut.. tak mau sambut kat Malaysia, nuh p sambut kat Thailand.. tak jauh pun dari sempadan Malaysia lebih kurang satu jam perjalanan dari Danok @ Bukit Kayu Hitam. Perkara yang wajib bawa sah-sah la passport atau border pass.. border pass ni hanya boleh dimohon oleh penduduk di sekitar negeri Perlis, Kedah, Perak, Kelantan sahaja kot kalau tak silap aku.. tapi jarak dari sempadan tak lebih dari Hatyai.. dalam 60 kilo camtu la..

 kat border jangan lupa buat insurans kereta, kalau nak masuk guna kereta la.. harga insurans untuk tempoh seminggu RM14-16.. bergantung kepada orang jual tu nak makap duit banyak mana.. sebab harga sebenar aku tau bapa ngit.. settle buat insuran cop passport.. trip begin!

trip bersama hawana, ninot dan jang. Eh! jangan lupa kat nak cop passport sebelah Thai kena bagi RM2.. mungkin tradisi depa kot.. kena bagi duit.. aiya! Thai-thai..

2 comments:

  1. xpenah lagik g,nt nk g jugak lah.

    ReplyDelete
  2. itu la..tak ajak..kan dh banjir.kiki kidding

    ReplyDelete

Comment